Na charla de hoxe imos facilitarlle aos cargos públicos da Xunta, Deputación e concellos unha moción para instar as administracións a sumarse a revolución da bicicleta. O texto da moción é o seguinte: (Grazas Iván Puentes por darlle forma)
Os
Grupos Municipais do ................................., ao abeiro do
disposto na lexislación vixente, presentan para o seu debate e
votación no Pleno do Concello de
......................................... a seguinte moción,
relativa á MELLORA
DA MOBILIDADE CICLISTA.
EXPOSICIÓN
DE MOTIVOS
Tal
e como indica o “Plan Director de Mobilidade Alternativa de
Galicia”, en fase de borrador desde o ano 2013, os modos non
motorizados de transporte, é dicir aqueles que non precisan de
enerxías producidas por motores senón que utilizan a enerxía
humana directamente, ou a animal, como nos desprazamentos a pé, ou
mediante un instrumento interposto, como a bicicleta ou os patíns,
foron ata hai menos de 150 anos os máis empregados nos
desprazamentos humanos e, particularmente, nos urbanos.
A
mediados
do
século
XIX,
cando
Madrid
superara
os
500.000
habitantes,
Nova
York,
os
750.000,
Paris, o millón, e Londres, os dous millóns, non existían medios
motorizados de transporte e a inmensa maioría das viaxes internas ás
cidades facíanse a pé ou mediante cabalarías. Ata 1950 os cidadáns
europeos movíanse basicamente a pé ou en bicicleta para desprazarse
ao traballo, á escola ou de compras.
A
historia demostra, así, que os modos non motorizados puideron
resolver e poderían resolver hoxe en día unha gran proporción dos
desprazamentos internos ás cidades, mesmo nas máis grandes.
Constitúen, polo tanto, unha alternativa real ao transporte para un
amplo abano de distancias e motivos, presentando ademais vantaxes
evidentes dende o punto de vista ambiental, económico, sanitario e
social.
En
efecto, aínda hoxe en Europa en torno a un 70% de tódolos
desprazamentos urbanos teñen unha lonxitude inferior a cinco
quilómetros, mentres unha proporción próxima á metade percorren
menos de 2 quilómetros. A bicicleta ou o desprazamento a pé son
plenamente competitivos nestas distancias cos medios
motorizados, especialmente co automóbil. A bicicleta é,
estatisticamente, o medio de transporte urbano máis rápido ata os
7‐8 quilómetros de distancia, mentres o camiñar o é ata os
300‐500 metros, de acordo ás diversas fontes dispoñibles. Pola
súa banda, para percorrer 2 quilómetros andando precísanse en
torno a 20 minutos, tempo máis que suficiente para percorrer 5
quilómetros en bicicleta.
Segundo
o “Plan Galicia Saudable 6” as enfermidades crónicas non
transmisibles (entre ás que destacan pola súa incidencia a
obesidade, as enfermidades cardiovasculares e a diabete) constitúen
o principal problema de saúde da poboación galega. Ademais, "o
sedentarismo e a inactividade física están entre as
principais causas das enfermidades crónicas non
transmisibles, polo que a promoción dunha vida activa é un dos
piares sobre os que deben asentarse as estratexias e accións
dirixidas á prevención e o control destas enfermidades". Por
este motivo, o Plan Galicia Saudable incorpora tamén no seu programa
de "Urbanismo, medio ambiente
e
mobilidade
para
fomentar
a
actividade
física"
unha
serie
de
medidas
de
fomento
da mobilidade sostible.
O
incremento da mobilidade ciclista non só xera beneficios desde o
punto de vista da saúde ou da reducción da contaminación e da súa
evidente contribución ao desenvolvemento sostible das
nosas
cidades
e
vilas,
senón
que
tamén
é
rendible
desde
o
punto
de
vista
económico,
tanto para as economías familiares como para as contas das
administracións públicas, fundamentalmente polo aforro no
mantemento de vías que a reducción do tráfico a motor implica e
pola promoción de novos sectores económicos, sobre todo vencellados
ao turismo, que a mobilidade sostible fomenta dun xeito induvidable.
Nesta
liña, a Mesa Nacional pola Bicicleta apunta xa nun estudo do ano
2014 a necesidade de explotar o “filón” económico do
clicoturismo europeo. Tal e como se sinala nese documento o modelo
turístico actual, sendo vital para a economía española, ten
síntomas de tocar fondo, polo que se precisan novas fontes de
turismo e o cicloturismo é unha das que máis está a medrar nos
países europeos.
Suíza,
Alemaña e Francia son os líderes no ránking mundial de
competitividade turística e son dos que máis apostan polo
cicloturismo en todo o mundo. Entre 2008 e 2010 en Francia o
cicloturismo creou 16.500 empregos directos e xerou dous mil millóns
de euros anuais, atraendo a un millón de turistas estranxeiros
dispostos a montar en bicicleta. Pola súa parte, o sector turístico
alemán acadou unha cifra de negocio de 9.000 millóns de euros en
2009 cos cicloturistas. E en Suíza, o primeiro investimento de 10
millóns de euros (1998) para facer a rede nacional de nove rutas
ciclistas amortizouse sobradamente en 2002, con 240 millóns de
ingresos por turismo ciclista; é dicir, en catro anos
conseguiuse superar 24 veces o investimento primario.
En
España, o único exemplo a gran escala deste tipo de turismo son as
Illas Baleares, pero centrado só no ciclismo deportivo, non no de
viaxe familiar ou de alforxa (o más habitual é o que máis ingresos
xera no resto de Europa), dado que os ciclistas deportivos son os
únicos dispostos a usar o casco obrigatorio en España en vías
interurbanas, unha das maiores disuasións para os cicloturistas de
viaxe vindos doutros países europeos, que non están dispostos a
asumir, e nin sequera entenden, unha medida estraña no resto do
contexto normativo europeo. Aínda así, a afluencia de
ciclodeportistas en Baleares é de 90.000 por ano, o que xera máis
de 64 millóns de euros de ingresos, segundo o goberno balear.
Galicia
e, particularmente a provincia de Pontevedra, non son alleas a esta
realidade, tanto no que ten que ver coa necesidade de incentivar a
mobilidade ciclista nos desprazamentos ordinarios dos nosos veciños
e veciñas, como na oportunidade económica e de desenvolvemento que
suporía para os nosos concellos unha aposta decidida polo
cicloturismo.
Neste
senso, a Asociación Pedaladas ven reivindicando desde hai anos
infraestruturas de interconexión ciclista entre os concellos da
comarca de Pontevedra, que de facerse realidade permitirán
a
mobilidade
laboral,
de
ocio...,
fomentarán
o
deporte
e
serán
o
primeiro
paso
para crear un novo atractivo turístico que permita xerar actividade
económica e emprego na comarca.
O
problema fundamental para a creación destas infraestructuras non é
o seu custe, pois en moitas ocasións trátase simplemente de
sinalizar ou adaptar vías previamente existentes, e, en todo caso,
son custes realmente pequenos en comparación coa construcción de
infraestructuras destinadas á mobilidade a motor. O problema
realmente complexo é que estamos a falar de vías supramunicipais, é
dicir, de infraestruturas que para a súa materialización requiren
da necesaria coordinación e colaboración entre os catro niveis de
administracións
competentes
nos
diferentes
treitos:
concellos,
Deputación
Provincial,
Xunta
de Galicia e Goberno de España.
Polo
tanto, por todo o sinalado anteriormente, os referidos grupos
municipais presentan a seguinte:
PROPOSTA
DE RESOLUCIÓN
A
Corporación Municipal de ............................. acorda:
PRIMEIRO:
A
fin de fomentar a mobilidade ciclista e o cicloturismo, instar ás
diferentes administracións
competentes
(concellos,
Deputación
Provincial
de
Pontevedra,
Xunta
de
Galicia
e Goberno de España) a:
a.
Establecer
vías
ciclistas
seguras
que
fomenten
a
mobilidade
sostible
entre
concellos
e
permitan explotar o turismo en bicicleta.
b.
Incorporar
aparcadoiros
para
bicicletas
nos
lugares
de
interese
turístico
das
vías
ciclistas
e en equipamentos públicos.
c. Coordinar
as
accións
para
o
fomento
das
vías
ciclistas
con
todas
as
administración
implicadas.
SEGUNDO:
Instar
á Deputación Provincial de Pontevedra, como órgano supramunicipal
máis inmediato, a crear a MESA
PROVINCIAL POLA MOBILIDADE CICLISTA,
na que, ademáis do Goberno Provincial, estean representados os
diferentes concellos, a Xunta de Galicia, o Goberno de España, a
Dirección Xeral de Tráfico, as asociacións e clubes ciclistas da
provincia e a Federación de Ciclismo.
A
Mesa reunirase, polo menos, dúas veces ao ano para avaliar a
seguridade viaria ciclista na provincia e plantexar proxectos de
cooperación que permitan crear novas infraestruturas nesta materia.
TERCEIRO:
Instar
a este Goberno Munipal, á Deputación Provincial de Pontevedra, á
Xunta de Galicia
e
ao
Goberno
de
España,
a
habilitar
nas
súas
respectivas
páxinas
web
e/ou
redes
sociais
un espazo de comunicación permanente que permita as usuarios da
bicicleta notificar problemas de seguridade na súa rede de estradas.
CUARTO:
Á
marxe da constitución da Mesa Provincial pola Mobilidade Ciclista e
dos resultados que dela se deriven, co obxectivo de atacar desde xa
os problema de seguridade viaria, ínstase ás referidas
administracións a:
a.
Mellorar
a
seguridade
viaria
facendo
beiravía
transitable
nas
estradas
con
velocidades
superiores a 50km/h con alta densidade de tráfico.
b.
Delimitar
as travesías coa sinalización obrigatoria e situar medidas de
calmado de tráfico para facer efectiva a limitación de velocidade.
c. Non
permitir os estacionamentos irregulares fóra de travesías ou
poboado, xa que coloca ao ciclista nunha situación de risco
innecesario.
d.
Sinalizar
a presencia de ciclistas nas vías de alta afluencia dos mesmos coa
lenda de distancia mínima lateral no adiantamento de 1,5 m.
e.
Axustar
as velocidades primando os modos de desprazamento ciclista e
peonil, adoptando a zona 30 nos núcleos poboados, 50km/h como
máximo onde se permita o aparcamento.
......................,
....... de .............. de 2016
......................................................
......................................................
Voceiro/a do G. M. do ..................
Voceiro/a
do G. M. do ..................
...................................................... ......................................................
Voceiro/a do G. M. do ..................
Voceiro/a
do G. M. do ..................
ILMO/A.
SR/A. ALCALDE/SA DO CONCELLO DE...........................
No Response to "Pontevedra, a provincia amiga da Bicicleta"
Publicar un comentario