Ao final da primeira reunión coa Deputación o deputado Uxío Benítez, responsable da Deputación de Pontevedra en mobilidade, comentounos aos asistentes que existía unha moción do grupo PP provincial para modificar parte do Decálogo de actuación nas estradas provinciais.
A Asociación Pedaladas, a través do seu secretario Quique Pérez solicitou esta moción de modificación para comprobar o alcance da mesma e facer esta pequena valoración.
A nosa intención non é entrar no terreo da oposición política xa que tanto A Masa Crítica Pontevedra como a Asociación Pedaladas teñen como principal motivación de traballo asesorar e axudar na medida das nosas posibilidades ás administracións e responsables políticos, sempre dende un punto de vista moitas veces afastado para eles como o é a problemática propia dos usuarios de bicicleta e por extensión dos peóns.
www.elcorreo.com Accidente por alcance e exceso de velocidade |
A moción inclúe varios puntos a modificar que non son do noso eido por ser un asunto de titularidade ou de orzamentos e onde unha asociación de ciclistas non debe ter unha opinión como tal. Pero o punto a) si é de interese porque se solicita a súa eliminación do artigo 5:
“Nº5. As actuacións de modificación de trazado e ampliación de plataforma realizaranse só en estradas cunha intensidade media diaria de vehículos superior a 3.000 vehículos/dia, de non ser viables outras alternativas de menor impacto”.
A rede de estradas comarcal, son a maioría das que ten a Deputación de Pontevedra (todas as que teñen a denominación EP-XXXX) teñen deficiencias na seguridade ciclista e peonil actualmente. Aparte permiten unir pequenos grupos de poboación dispersa polo que garanten o acceso de moitas persoas a servizos básicos. Esta rede ten pouco ou moi pouco tráfico cunha intensidade tal que fai que moitos deportistas en bicicleta a escollan para facer os seus adestramentos. Tamén é habitual que os menores residentes que aínda non teñen acceso a un vehículo a motor a usen para ir a escola, as actividades extra curriculares ou simplemente visitar amigos da parroquia contigua.
Estas vías de dobre sentido de circulación e sen beiravías transitables, sen carrís bici ou beirarrúas manteñen a súa seguridade grazas a que pola súa sección os vehículos a motor circulan a velocidades baixas e o risco de alcance é baixo excepto nos lugares de pouca visibilidade. De feito a anterior directora da DXT María Seguí estaba a impulsar unha forte rebaixa das velocidades permitidas nestas vías en función da súa sección no proxecto de regulamento e terminarían con unha limitación xenérica de 50km/h ou 70km/h en función da sección.
Incluso a Fundación Mapfre fai mención a este tipo de estradas onde recomenda adecuar a súa velocidade a unha razoable e a creación de medidas de calmado de tráfico no seguinte informe.
Por isto a Asociación Pedaladas considera que a primeira prioridade non debe ser aumentar a sección nestas estradas xa que ao aumentar o ancho da banda diminúe a sensación de velocidade por parte do condutor de vehículo a motor o cal lévao a circular por riba dos límites e aumenta o risco de ocasionar un accidente mortal.
Hai que ter en conta que a velocidade excesiva esta detrás da maioría dos falecidos como causa primaria ou secundaria, sobre todo nos atropelos a peóns e ciclistas.
Facer máis anchos os carrís non fai seguras as estradas, ao revés, só hai que ver que as estradas máis perigosas son as antigas Vías Rápidas, estradas de dobre sentido onde os condutores teñen a percepción de circular amodo a velocidades de 90-100km/h como na variante de Marín. A falsa seguridade ocasiona distraccións e excesos de velocidade que pagan os colectivos vulnerables.
A prioridade da deputación debe ser tomar medidas de calmado de tráfico nas proximidades das vivendas, adoptar a zona 30 en poboado e a segregación (beirarrúas, carrís bici, sendas mixtas) nas vías de moito tráfico a motor e ciclista como pide a Fundación Mapfre, a DXT e a Unión Europea nos enlaces que facilitamos.
A seguridade é a primeira prioridade se queremos democratizar o uso da bicicleta e dunha vez homologarnos a Europa no uso da bicicleta para a mobilidade. Preocúpanos esta moción da que estamos a falar se non se acompaña de medidas que garantan a seguridade de peóns e ciclistas nas vías onde aumente a sección da mesma e polo conseguinte a velocidade real de circulación dos vehículos a motor.
No Response to "O Decálogo da Deputación e a importancia da seguridade viaria"
Publicar un comentario